PocketDream

mest om det som inte syns

trädgårdsrapport!

Publicerad 2007-05-06 14:54:41 i

Klart jag måste berätta vad jag fick se på Lisebergs Trädgårdsmässa igår, inte var det lite! En vattendans till tonerna av klassisk balettmusik, en polisjakt med kaniner i täten, en skrämmande naturtrogen kopia av min lillbrorsa Marcus. Och mitt i alltihopa vandrade ett brudpar omkring, lugnt och vackert leende, i väntan på sin egen vigsel!







På första fotot min kusin Sam vid ett av flera blommande citronträd.. där hade man lätt kunnat slänga sig på backen och sola och dra in dofterna. I nästa foto - syrrans åkhäfte. Hur många år sen var det inte som man hade ett sånt i bakfickan? Och inunder syns min gamla elefantväska... Sedan en groda som gottar sig i solstänket!





Köpte tomatmarmelad och några flaskor körsbärsmust. Sjukt goda. Och så hittade jag något jag letat länge efter- två små pelargoner, en röd rosenpelargon och en engelsk pelargon. Älskar de små liven!
Tröjan är sydd av Edursdotter och jag föll pladask, men hade bara inte råd. Kanske till nästa lön! Sist, min barndomsdröm, den vackraste blomman någonsin, gullvivan. Blev otroligt glad av att få syn på den mitt i all komers på mässan, där den stod och lyste i sin kartong. Men jag köpte ingen. I min värld hör gullvivan hemma på vildvuxna soldränkta gräsmattor vid en sjö...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela