PocketDream

mest om det som inte syns

"Den minsta kunskap som kan nås om de högsta tingen...

Publicerad 2008-06-08 19:51:50 i

... är mer eftertraktansvärd än den fastaste förvissning som nåtts om lägre ting."

Så inleds en av de mäktigaste böckerna jag vet. Och nu har jag den i min bokhylla, inbunden och SPLITTERNY. Länge har jag dragits med ett gammalt ömkligt pocketexemplar, sorgligt sönderläst...
Den kom tillsammans med ett gäng andra böcker som jag ska plöja i sommar:

Curtis Sittenfeld - Prep
Mark Levengood - Sucka mitt hjärta men brist dock ej
Per Anders Fogelström - Mina drömmars stad
Anna Gavalda - Jag älskade honom
Andrew Sean Greer - Max Tivolis bekännelser
Marcus Birro - Landet utanför
Doris Lessing - Gräset sjunger
Marisha Pessl - Fördjupade studier i katastroffysik



Ingen sommar utan Sommar och böcker, brukar morfar säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela