PocketDream

mest om det som inte syns

det är ett idogt jobb att driva ungdomen ur sin kropp

Publicerad 2009-08-12 08:02:43 i

Vaknar matt efter en helvetes natt.
Kroppen har visat sig från sin värsta sida igen, vräkt på med krampande smärta, pumpat ut blod. Det forsar, jag får byta binda varje timme och kan inte ens ligga ner för då tar smärtan övertaget.
Spolar hett vatten i en petflaska som jag trycker växelvis mot magen och de iskalla fötterna. Det här kan inte vara vanlig mens, det måste vara ett jävla tidigt missfall ur en graviditet som knappt är möjlig.
Vid fyratiden på morgonen ligger jag på sängkanten som en urvriden trasa och vill dö.
Då släpper det.
Lugnet och tröttheten lägger sig som en filt och äntligen somnar jag.
Vaknar svettig i ansiktet och tovig i håret och ser upp mot fönstret.
Sol och blå himmel minsann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela