PocketDream

mest om det som inte syns

Moderatslyna på frammarsch.

Publicerad 2009-01-10 18:36:15 i

Jag kände att det här med pälsincidenten höll på att äta upp mig inifrån, jag kunde bara inte låta det vara, så jag skrev ett brev till Isabella "Jag tror inte på bistånd" Löwengrip. Skrev så enkelt och tydligt som möjligt för att budskapet skulle nå fram. Om brevet når henne och hon faktiskt är läskunnig och är villig att ta det till sig, så vet jag ändå inte om hon förstår, eftersom det verkar som om hon (utan att själv vara medveten om det) inte hyser empati i lika stor utsträckning som medelsvensson.

Hej BlondinBella. Jag anar att du har fullt upp med dina juridikstudier och inte är intresserad av mer kritik gällande ditt pälsintresse, men det här är viktigt, så jag ber dig lägga en minut på att läsa.

citat av BlondinBella publicerat i kvällspressen:
"– Det är pälsanvändandet jag får mest kritik för på min blogg. Men päls är väl ingen statussymbol direkt, utan tittar man tillbaka i tiden, till finska vinterkriget, så har päls alltid varit ett plagg. Att enstaka individer bär päls är nog inte rätt väg att gå om man vill lösa problemet om djurrätt."

BlondinBella. Det finns ingen logik i ditt resonemang. Du bär och visar upp dina pälsar i syfte att höja din status (du gör ju t.o.m tummen upp). Sedan påstår du att det "inget betyder". Bullshit. Utseendet är ju allt för dej. Om du bara hade päls på dej för att det är ett plagg att klä sig i, kan du lika gärna klä dig i basicplagg från någon miljömedveten linje, tex Camilla Norrbacks. Men nej, sälpäls ska det vara, annars finns risk att läsarsiffrorna (dvs inkomsten) sjunker.

Och. Bara det faktum att du ser dej själv som en "enstaka individ" i den stora massan är ett tecken på ditt bristande omdöme. Är du så skrämmande omedveten om vilken makt du har att påverka? Är du bara ett barn som kan härja fritt och styra och ställa som du vill i bloggvärlden? Väx upp. Ta ditt ansvar och föregå med gott exempel! Världen behöver inte fler pälskonsumenter.

(Att du sedan spyr galla över KarBertil på självaste julafton - många med mig skulle kunna dräpa dig för den salvan, men i min värld är det snäppet värre att göra tummen upp iförd en blodsmittad pälsmössa.)

Vänliga hälsningar PocketDream

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela