PocketDream

mest om det som inte syns

need a hand? i´m willing to screw!

Publicerad 2009-03-22 22:22:00 i

Igår var vi ute hela dagen i det underbara nya vädret och klättrade upp på diverse utsiktspunkter och fotade och sjöng och hade oss. Dessutom blev det nypremiär för de gröna conversen.
Tidigt på eftermiddan begav vi oss med andan i halsen till Backa Teater för en dos kultur - åh jag bara älskar Backa Teater, allt det ruffiga, rejäla, ärliga de står för, samma gamla skådisar och musiker. Vi gick in i det mörkaste av rum och bytte en timma solljus mot magi. Alla är skadade.

Vi har testat den nya indiern på min närmsta tvärgata, nyrenoverade lokaler där det låg ett hopplöst sunkigt korvkök förut. Vi var nästan ensamma därinne i 1,5 timme men kockens familj var närvarande så helt ödsligt var det ändå inte. Medan vi väntade på maten så gjorde vi en liten stopmotion med besticken. Jag käkade lamm och andrea en spenathistoria, hennes mat var godast. Servicen var så himla gullig, uppmärksam, nästan ursäktande så vi blev generade över all tjänstvillighet. Men det är ju iaf bättre än tvärtom.

Andrea och jag har kämpat sex hela timmar med att skruva ihop sekretären pappa var snäll nog att köpa och släpa upp till mig för två veckor sedan. Inte nog med att det var ett avancerat bygge, den möbeln jag fick var dessutom ett riktigt måndagsexemplar, borrade hål som var för trånga eller som inte existerade alls och skruvar som saknades. Men nu är åbäket ihoppusslat och står och skiner i sitt hörn.  Vi började halv sex i gårkväll och tog en paus mitt i för bakning av smulpaj med hallon och fortsatte sedan skruva fram till midnatt. Idag är jag fortfarande röd i handlfatorna och det bränner skönt när jag tvättar händerna i varmt vatten.

Idag har vi haft en känsla av bakfylla hela dagen, inte så konstigt efter allt vi tröttade ut oss med igår. Det enda som orkats med var en promenad genom backa till blomsterlandet och tillbaka, planterat mina nya pelargoner, provat utkastet till Andreas balklänning som jag fått äran att sy, kalasat på getost och fruktsallad och glott på film. Skööönt. En perfekt helg!


Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela