PocketDream

mest om det som inte syns

full rulle i drömfabriken

Publicerad 2012-12-20 12:00:00 i Skrädderi

Nu är det bråda dagar. Jag har låtit alla beställningar ligga och mogna under hösten (ett uttryck för att jag latat mig och prioriterat promenader och bokläsning framför jobb) så nu är det väldigt bråttom med att få färdigt allt i tid. Helst innan jul. Men i alla fall innan nyår. Fast jag måste faktiskt försvara mig med att jag ju blev däckad nästan en vecka av vinterkräksjukan. Annars hade jag satt igång för länge sen. Jodå.
 
Först ut på bandet är en RÖKROCK i blå velour. (Kan också säga morgonrock, men va fasen, RÖKROCK låter så exotiskt och flott. Flärdfullt.)
 
 
Golvet är min bästa arbetsplats
 
Pressbordet funkar också
 
Även om man "bara syr i trikå" kan det ändå va kul att lägga lite extra kärlek på sömmarna, det blir så fint då. Så jag klär in alla sömmar med en remsa duchesse. Det blir flott!
 
Tråcklar såklart innan jag syr. Man är väl ingen barbar heller...
 
 
 
Resultatet av 10 timmars arbete är färdigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela