PocketDream

mest om det som inte syns

Tumme gone bad

Publicerad 2012-12-08 11:48:23 i

Jag fick ju nageltrång i söndags, efter en fysiskt och psykiskt krävande marknadsrunda på stan. Packade på kvällen in tummen i ett härligt och ombonat Klorhexidin-paket där den fick ligga och värka i fred. Men den verkade inte bli gladare för det. När jag på torsdagkvällen inspekterade mitt knubbiga finger och kunde konstatera att det såg ut som om tummen höll på att vända sig ut och in, tvingade min sambo mig att gå till vårdcentralen dagen efter. Så jag pälsade på mig och gick till den läskiga vårdcentralen på Frölunda Torg. (Varför skrev jag mig där? Kunde jag inte hållit mig kvar på den mysiga Brämaregården där alla sköterskor är så gulliga?) Jag fick bara en ond blick av Frölunda-doktorn innan hon skrev ut penicillin på recept. -Kan jag få ett nytt plåster? bad jag när hon körde ut mig i korridoren igen. -Gå till sköterskan! sa hon och drog igen dörren.
Tummen ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela