PocketDream

mest om det som inte syns

under produktion

Publicerad 2012-12-25 23:00:00 i Skrädderi

Igår kom min bästa kund på provning (ja det är jul, men en skräddare är aldrig ledig) och det är två små godsaker som blivit bedömda. Jag påbörjade projekten i sista minuten, men är ganska lugn eftersom jag känner mig själv och vet att jag jobbar bäst under press. Det är liksom roligare att jobba under press, det finns en puls då och man får en kick av att veta att snart måste det vara färdigt, men det fixar jag!
 
 
Den här gången utgår jag från kundens egna skisser som är mycket tydliga och pedagogiska =)
 
Jag ritar alltid ett nytt mönster från grunden. Det är bra träning och dessutom blir mönstret anpassat efter varje kunds små kroppsliga egenheter.
 
 
Jag märkstickade i rött. Det är ju jul =)
 
Jaquarden är helt ljuvlig att sy i. Styv, snäll, formbar. Och så himla snygg.
 
 
 
Här en en top i ljuvlig champagnefärgad viskos, och en 60-talsinspirerad klänning i gräddvit jaquard (jag tror faktiskt hon hittade det här på avdelningen för möbeltyger, men det gör inget, det bara plussar på 60talskänslan!) Blixtlåsen sticker ut, men det är bara provlås som jag tråcklar i för provning.
 
 
 
Nu är halva jobbet gjort. Bilder på det färdiga resultatet kommer senare.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela