PocketDream

mest om det som inte syns

Slutet av friheten

Publicerad 2013-02-11 22:52:00 i

Om två veckor börjar jag på mitt nya jobb. Så nu njuter jag av de sista dyrbara dagarna i full frihet, innan kapitalets snara åter läggs runt min unga hals =)
Jag har varit utan anställning så länge att jag både hunnit njuta, våndas, fundera på att starta eget, våndats lite mera, förnedrats i gemenskapen på jobbcoachcentret, registrerat enskild firma, avregistrerat firman.
Naturligtvis har jag också sökt jobb. Hundratals. På alla teatrar i sverige som håller sig med eget skrädderi, de bästa ateljéerna, vanliga ändringsskrädderier, konfektionskedjornas produktionskontor, nöjesparkernas säsongsskrädderier. Den som säger att skräddare är ett utdöende yrke i sverige motbevisar jag på mindre än en minut. Det finns jobb. Bara inte för mig, kändes det som. Men nu har jag alltså hittat ett! Återstår att se om jag kommer trivas fantastiskt bra också, som ju var villkoret för ett av mina nyårslöften.

Kommentarer

Postat av: Becka [fotoblogg]

Publicerad 2013-02-12 23:37:07

Ja, ett kapitel som avslutas & det är dags att börja på ett nytt, oskrivet kapitel. Kom ihåg - det är du som håller i pennan & har det oskrivna pappret framför dig :-) Ett stort lycka till, kommer att bli en underbar tid framför dig på det nya jobbet fullt med överraskningar, kärlek & skratt!
sv: Hihi, eller hur! Har två av världens finaste, mysigaste kissar, hihi.
Tack så hemskt mycket för din himla fina kommentar! Hoppas att du vill följa fotobloggen & fortsätta att kommentera!
Kram. ♥

Svar: Vad gulligt, tack! Ja ett oskrivet blad är det ju onekligen. Ska komma ihåg att det är jag som håller i pennan =)
PocketDream

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela