PocketDream

mest om det som inte syns

Baka baka liten kaka i vacker form

Publicerad 2013-01-19 21:03:47 i

Jag köpte några bakformar. De är så söta, som små praliner som man vill samla och ställa på rad. Jag kunde inte motså att köpa formarna och när jag öppnat paketet så kunde jag inte motstå att baka något i dem heller.
 
 
 
 
 
 
 
Det blev citroniga, saftiga små kakor med världens godaste fyllning. Jag menar det, VÄRLDENS godaste. De påminner mycket om sådana där kladdiga härliga citronmuffins med fyllning som finns på den billiga kakhyllan i affärn. Precis vad jag var ute efter faktiskt. Receptet på själva muffinsen finns här (obs- uteslut de äckliga vallmofröna!) och receptet på fyllningen finns här (jag gjorde grundreceptet på fem ägg, som jag smaksatte med citronessens härifrån).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela