PocketDream

mest om det som inte syns

bra radio

Publicerad 2013-01-24 11:24:00 i

Jag har fyra radiofavoriter- Plånboken, Odla, Språket och Meny. Alla ligger på P1. Det jag bland annat älskar med P1 är att jag slipper pubbe-språk och usel musik. Känner jag plötsligt för pubbespråk och usel musik, byter jag till P3.
 Något som jag inte brukar lyssna på är Ring P1, jag får aggressionsklåda av alla idioter som ringer in och klagar på helt bisarra saker. Men den här veckan håller Belinda Olsson i programmet! Hon uppmanar kvinnor att prata lika länge som gubbar, och dessutom drar hon till sig ett visst klientel som ringer in, nämligen unga feministiska män. Det är så kul att lyssna på dessa oförstörda unga röster som upphöjer jämställdhet och veganism. Jag blir glad och lite rörd.
Förresten är det härligt att det är så oväntat högt i tak på P1. Hörde just författaren och matfanatikern Mons Kallentoft orera i just Meny om både kukar och orgasm. Ett av de bästa avsnitten av Meny på länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela