PocketDream

mest om det som inte syns

upplösningstillstånd.

Publicerad 2011-02-15 14:14:20 i

Jag håller på med att packa upp väskan från senaste skånebesöket och plockar upp mina fårskinnstofflor ur en plastpåse. De är lite dammiga och sulorna är fulla med skräp. Jag kommer på mig själv med att plocka bort hårstrån ett efter ett, betrakta dem och försöka lista ut vilken människa de kommer ifrån. Vissa, ser jag direkt, kommer från mig- de långa rödbruna. Vissa från S, de korta tunna, ljusbruna... Men de flesta är otroligt tunna, ganska långa och vita. Ida... magen drar ihop sig i kramp och nu börjar det om: Gråten måste ut, den får inte plats, den är så stor och jag så liten. Så gråter jag tills jag inte orkar mer. Sedan torkar jag mig, samlar ihop tankarna och försöker fortsätta där jag blev avbruten.

ida
Ida

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela