PocketDream

mest om det som inte syns

kokta bär till frukost?

Publicerad 2013-04-13 13:48:00 i

Senaste nytt från Livsmedelsverket är att man bör koka sina köpta, frysta bär, annars kan man räkna med att smittas av hepatit A. Så jag ställde mig lydigt och kokade hallonen till min frukostsmoothie igår morse. Blä! Smaken och färgen följde med vattnet som jag hällde bort och kvar var bara en mosig och grå massa.
Så idag gjorde jag istället min smoothie på banan, yoghurt, lite mjölk och hallonpulver istället för de frysta hallonen. Helt ok substitut, tills Livsmedelsverket anser faran vara över. Plus för att man slipper kärnorna mellan tänderna!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela