PocketDream

mest om det som inte syns

Omsorg från Indien

Publicerad 2013-04-11 20:36:00 i Skrädderi

Vilken härlig torsdag. Varje dag lär man sig nåt nytt och idag var inget undantag. Jag har aldrig varit i Indien, och tur är väl det för då skulle jag förköpa mig på skor, kläder, tyger och allt annat härligt som bara finns att köpa i Asien. Men idag fick jag i vilket fall sy om ett par klänningar  åt en liten tjej som hennes mamma köpt åt henne i Indien. Klänningarna är vackra på håll, men synar man dem i sömmarna, så syns massor av småfel här och var, trådar är inte avklippta och sömmarna är inte ens overlockade. En maskintvätt skulle räcka för att klänningen skulle falla isär.
 
Men! Nu till det fantastiska, dagens lärdom- medföljande varje indiskt plagg kommer en rejäl bit av tyget som plagget är sytt i! Jag är inte ironisk, jag tycker verkligen det är storartat! (Men så är jag en ganska nördig skräddare också.) En extra bit tyg är så fantastiskt praktiskt, om man vill sy om plagget man köpt, eller det går sönder, så behövs det! Detta får man ingen annanstans, vare sig man handlar på HM eller Prada. Bara i Indien känner de till nödvändigheten av en extra bit tyg! I love it!
 
Längst ner- mina tomatplantor i ateljéfönstret. De växer en cm varje dag.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela