PocketDream

mest om det som inte syns

dagens lilla mirakel

Publicerad 2011-01-06 22:25:59 i

Idag hittade jag en CD-skiva som varit borta i flera år. Jag minns exakt när jag spelade den sist! Det var en kväll i Mölndal, i början av 2008. Skivan som hamnade på fel plats när jag var full och snurrig är Regina Lunds Unique. Min nattskiva sedan 1998. En skiva som jag somnat till, tusentals gånger.
Ända sedan den försvann har jag trott att den kanske hamnade bakom soffan och blev bortglömd i flytten strax efter festkvällen, eftersom jag hade fodralet kvar, med Reginas autograf på - en julhäslning i röd tusch. Men den har varit med mig hela tiden. Nu har jag två exemplar av Unique. Jag köpte såklart en ny när jag slarvade bort den första skivan. Men det är bra, då har jag något att slita på!

Idag återfann jag skivan i fodralet till Radioheads Kid A. De två skivorna har legat och skavt tillsammans i tre år (och genom tre flyttar) utan ta skada. Det här betyder ju också att jag inte lyssnat på Kid A de senaste tre åren, men det är av mindre betydelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela