PocketDream

mest om det som inte syns

Jag hittade ett guldkorn

Publicerad 2011-11-18 13:58:00 i Recept

Jag litar inte på mycket här i livet förutom ett bra recept. Förra veckan hittade jag ett fantastiskt recept som jag kommer ha stor glädje av resten av livet! Och här är det:

1) Smält 200 gr mörk choklad (och inte någon jävla block, ätbar choklad ska det vara) Låt den svalna. Det är viktigt.

2) Vispa 5 dl grädde ganska hårt.

3) Öppna en burk kondenserad mjölk och rör ihop med den smälta, avsvalnade chokladen.

4) Rör försiktigt ihop chokladsmet och grädde.

5) Häll i en form och ställ i frysen, minst 6 timmar (fast efter 3 timmar har glassen stelnat tillräckligt mycket för att du ska kunna äta av kanterna i formen)

LJUVLIG, LJUVLIG GLASS.
Den bästa jag ätit.
Bättre än Lejonet & Björnen.

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela