PocketDream

mest om det som inte syns

saffranstryffel

Publicerad 2012-12-03 17:17:00 i

Jag lagar mat och bakar. Mycket. Speciellt i dessa dagar då jag inte har särskilt många tider att passa, då är det lätt att jag hamnar i köket med ett nytt recept och spännande ingredienser att lära känna. Ofta blir det ett avbrott i aktiviteten eftersom det är något jag inte fått med hem från affären. (Tur då att affären bara ligger 3 minuter uppför backen.) Sedan fortsätter stöket i köket ett par timmar tills jag med röda kinder beskådar resultatet. Kicken av att göra något sitter i länge. Och ju mer jag gör, desto mer får jag lust att göra.
 
I lördags gjorde jag saffranstryffel.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela