PocketDream

mest om det som inte syns

varken blond eller blåögd...

Publicerad 2013-04-17 21:42:00 i

...sitter jag vid köksbordet och funderar på om man inte skulle ta in en människa i nöd under sitt tak ändå. Är helt tagen efter att ha sett reportaget om busschauffören i Mölndal (senare delen av programmet). En sån helt igenom hygglig människa, som gör en massa gott för andra, varje dag. Han är god man åt ett tiotal flyktingar och har gjort plats i sitt hem för en asylsökande kille. Jag ser mig som hårdhjärtad och cynisk vanligtvis, men hej vad det mjuknar i bröstet när man får se ett välgjort reportage om en barmhärtig samarit.
 
Idag dök de upp överallt, barnen med majblommorna. Jag skrapade ihop mina sista slantar och slog till på en blomma.
 
 

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2013-04-25 22:50:08

Ja, vissa människor är verkligen inspiration för oss alla! Mer sånt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela