PocketDream

mest om det som inte syns

Lax Divine

Publicerad 2013-10-26 21:27:00 i Recept

Jag är en sådan där konstig typ som älskar att vara ensam och knappt kan få nog av det, därför är det ljuvligt att vara ensam hemma ikväll! Det firade jag med att baka min favoritfisk i ugn.
 
I en plastpåse blandar jag 1/2 dl grillolja, 2 msk sesamolja, 1/2 tsk mald ingefära, 1 tsk guldsoya, 1 msk fishsauce och lägger ner två portionsbitar ekologisk lax. (Jo, det måste vara eko-lax!) Låt påsen vila i kyl minst 3 H. Häll över allt i en ugnsform, all marinad också, och baka på 200 grader i 20 min. Servera med lite kokt potatis och cremefraiche-stuvad spenat. Divine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela