PocketDream

mest om det som inte syns

citron och maräng

Publicerad 2013-07-03 23:50:00 i

Jag har bakat sjuka mängder pajer och kakor den senaste veckan. En anledning till det är att jag skulle bidra lite till dessertbordet på en festival i helgen, men det finns fler, mer egoistiska anledningar till bakhetsen också. Hur som helst så har bakningen resulterat i en stor skål med överblivna äggvitor, som jag tog tag i, ikväll. Gjorde en enorm sats italiensk maräng, den stackars köksmaskinen fick stå på högsta hastighet över en timme innan smeten var klar.
 
Det blev en citron och marängpaj efter underbara Roy Fares recept. Och så mina allra första ugnsbakade maränger! Otroligt att jag inte gjort maränger någon gång förut, men jag har ju inte heller haft så mycket äggvita över. Nu ska jag bara vänta på att marängerna torkat färdigt innan jag får gå och lägga mig. Hoppas det blir innan midnatt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela