PocketDream

mest om det som inte syns

Refresher..

Publicerad 2007-12-16 17:30:49 i

.. nån dom minns de, 50-öres kolorna, som  man kunde köpa i kiosken när man var liten? (Tidigt 90-tal.) De finns fortfarande att köpa och jag gör det ibland. (Men av helt andra skäl än när jag var liten.) Kolan är gulare i färgen nu än då, men pappret ser precis likadant ut.

Timbuktu är den nya onsdagskrönikören för PunktSE. Eller ny för mig i alla fall, jag upptäcker allt nytt så sent, började tex inte lyssna på Smiths förräns jag var 26. Fast frågan är om jag hade haft vett att uppskatta den fantastiska upptäckten lika mycket när jag var 16 som nu. Tvivlar på det.

I alla fall, alltid kul med lite återblickar på 90-talet. Världens snyggaste musikvideo. Kan man vila sig i när nutiden inte riktigt lever upp till ens skyhöga förväntningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela