PocketDream

mest om det som inte syns

jag är en tvättäkta idiot.

Publicerad 2007-11-26 22:43:50 i

De säger att jag hade änglavakt. Men vad har jag för glädje av det? Jag betedde mig som en jävla trafikfara men kom undan med bara lite värk här och var. Tar de körkortet ifrån mig så har jag åtminstone fått lite av vad jag förtjänar. De säger att den frusna snön inte hade utanför mitträcket att göra, att den fallit av taket på en långtradare, eller att snöröjningen brustit. Det spelar ingen roll. Hur man än resonerar går det inte att bortse ifrån att jag tog en risk. Utan att ifrågasätta eventuella konsekvenser, svalde jag risken med hull och hår. Jag tappade vägfästet i 110 knyck på motorvägen, kraschade mot mitträcket och skickade en annan bilist i diket. Ingen allvarligt skadad, två kvaddade bilar. Vad har jag lärt mig? Inget. Jag bara sitter trygg hemma i köket och skäms.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela