PocketDream

mest om det som inte syns

min lördag.

Publicerad 2007-10-06 19:27:00 i


Friheten i att inte ha ett fast arbetsschema, oslagbart ju! Hade planerat att jobba idag, men jag kände mig alldeles för rastlös och orolig. Plus att vädret är så satans vackert. Så jag har varit ute och cyklat hela dagen istället! Handlat lite, var förbi jobbet jättesnabbt för att fylla min hylla i kylen där. Sedan tog jag en omväg förbi biblioteket innan jag fortsatte ut till mina älsklingsklippor vid havet och slog mej ner.

Lånade på uppmaning Patrick Süskinds Parfymen. Inte det allra mest tungsinta jag läst, eller så var det möjligen kringmiljön; oktoberluften, det stilla vattnet, solen som strålade från den blåaste himlen, ljudet från när båtmänniskorna avslutar säsongen, som bet udden av det svartaste i boken. Men en mycket god egenskap som läsningen av Parfymen ger mig - jag glömmer allt annat. På riktigt. Behöver verkligen det just nu, att släppa taget. Så mycket som rör sig i tankarna, är det egentligen något att fundera på? Värdsliga saker, ytliga saker...  signaler jag borde kunna tolka men faktiskt inte kan. Frågor jag vill kasta mig på telefonen för att få svar på men - passar det sig verkligen? Borde jag inte egentligen ligga väldigt lågt? Som sagt, otroligt skönt att få en paus i mitt ständiga funderande på mina olika relationer.

En av många bra grejer med att cykla, är att man hinner klura ut teorier, får uppslag till blogginlägg och räkna på saker, exempelvis lyckades jag reda ut med hjärnans miniräknare att jag, när klockan slår 19.43 nästa lördag, fyller 11 000 dagar. Tänd ett ljus för mig!

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela