PocketDream

mest om det som inte syns

soliga sidan

Publicerad 2008-04-15 17:59:57 i

Ledig från jobbet, vårväder (himlen börjar bli så blå som den egentligen väl bara är på sommaren när det är ordentligt varmt?), suttit ute på altanen och solat och läst sedan flera timmar tillbaka, blev kvar där efter att jag lackat en byrå och hängt lite tvätt (finns det nåt ljuvligare än att få dra på sej ett par solvarma jeans som är lite motvilliga och stela efter att ha fått vindtorka utomhus?).

Var till affären en snabb vända, när jag kommer ut på gatan igen står två små töser plötsligt där och ser blyga ut, utrustade med varsin hemsnickrad låda på magen och säljer majblommor. Så jag cyklar hem med en pin på jackan och en i plånboken. (Om jag är på lika gott humör imorgon så kanske jag ger den till nån av killarna på jobbet.)
När jag svänger in på min gata (eller nja, min grusväg snarare) så står en drös med ungar längs vägen. Jag får ett "Nejmen goddag damen" hojtat till mig av en liten rackare som kravlat sig upp på klippväggen för att imponera. Jag blir imponerad. Så högt vågade inte jag klättra när jag var sex år.

Kommentarer

Postat av: Mikaela Olguin

Publicerad 2008-04-15 18:03:13

Hej, jag ska på en studenskiva som har "Studio 54" som tema. Men vad f*n ska man sätta på sig? Kom me förslag!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela