PocketDream

mest om det som inte syns

Planeter, Pungkulor och Töntglasögon.

Publicerad 2008-02-09 15:17:29 i

image72

Jag har sagt det förut och jag kommer säkert säga det tusen gånger till: Jag älskar Ebba von Sydow. Hon bloggar flitigt flera (ibland t.o.m många) gånger om dagen och bjuder frikostigt på både det ena och det andra. Här är tex ett foto på hennes nya reaREAfynd från Jeremy Scott. Den är väldigt olik Ebbas vanliga stil och jag ÄLSKAR den. Jag hoppas innerligt hon köper sig ett par turkosa leggings och ett par äggula remsandaletter att matcha upp den med. Hade jag hennes fantastiska ben och inkomst skulle jag också köpt den utan att tveka ett endaste ögonblick.


image73

Mittenfotot föreställer INTE pungkulor i brunsås som jag först trodde utan smälta praliner att bredas på lunchbrödet. Oh, så gott det låter. Detta smaskar Ebba inspirerat på om hon inte väljer tex köttbulle mellan minibröd, som serveras hungriga modeskådare på visningarna. Mellan måltiderna *förlåt, visningarna* bloggar hon friskt om kändisar som tar plats bredvid sina ovänner på frontrow och hellre armbågar sig igenom timslånga visningar än avstår från att synas i media, om rykande färska trendspan som våfflat hår (jag trillar nästan ur stolen av nostalgichocken och minnet av känslan att dra fingrarna genom sitt eget nyvåfflade varma hår innan jag gick till skolan) och töntglasögon (varför i himmelens namn slängde jag mina genomskinliga plastbågar från 6:an med rosa och blå insprängda strimmor??). Hon sätter på största allvar rubriker till sina inlägg som: "Här läste du det först!", "Jag är i shoppinghimlen!", "Veckans finaste!", "Skaffa nördglasögon!", "Skaffa en blåtira!" och det blir ändå inte fel eller pinsamt. Bara roligt.

image74
Ally Hilfigher i sina nya glas.


Ebba är bäst. (Förutom när hon uppmanar till soffhäng ackompanjerat av tacos och schlagertortyr.) Läs och smila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela