PocketDream

mest om det som inte syns

somliga går med trasiga skor... men inte vi.

Publicerad 2008-01-01 13:11:55 i

Frukostfilmen dagen till ära:

image57


När jag borstade tänderna och klädde mig lyssnade jag på en radiodokumentär om Cornelis Wreeswijk.

Nu ska jag ut på långpromenad i det bleka solen-leker-kurragömma-ljuset, när jag kommer hem vill jag ha varm choklad och bläddra några sidor i Nina Lekanders Mun mot mun.

Vad är det med den här dagen som gör att man plockar fram gamla trygga böcker och filmer och bäddar in sig i, som att bygga en vadderad rustning? Vad är det som gör att jag känner mig så utsatt trots att jag har allt jag behöver och mycket mer?

Är det bara jag?

Kommentarer

Postat av: Dorian G

Publicerad 2008-01-01 14:27:38

Jag tog min promenad vid kl 12 redan. Det var fint och akompanjerades av bl.a Regina, Burial och Godspeed! You Black Emperor. Hej hej

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela