PocketDream

mest om det som inte syns

en längtan efter förkovran

Publicerad 2008-03-04 21:34:17 i

image91

Jag gillar att skriva listor. Det är ett enkelt sätt att få saker ur huvudet och sedan få sakerna gjorda. Så behöver man inte gå runt med en massa olösta problem innanför pannbenet.

När Miranda i "Sex and the City" gjorde en lista över sina tidigare lekkamrater för att luska ut vem som smittat henne med klamydia och kom upp i den hedervärda siffran 42, så pausade jag genast mediaplayern för att göra min egen lista. Det var inte så lätt. Jag är visserligen begåvad med ett svagt minnesinne, men hur i helvete kan man glömma bort någon som man haft sex med? Och som jag dessutom var kär i? H-e-r-r-e-g-u-d. De sista *första?* namnen får jag banka fram ur minnet och så sitter jag där med min kompletta fina. Lilla. Lista. Jag kom definitivt inte upp i imponerande 42, som duktiga Miranda. Suget efter att målmedvetet jobba upp min siffra till högre höjder, knackar på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela