PocketDream

mest om det som inte syns

ilandsproblem igen

Publicerad 2009-11-09 18:11:39 i

Ett kedjesms har börjat cirkulera i bekantskapskretsen. Det brummar från en telefon alldeles intill, någon klickar fram ett sms, skrattar till och säger "Fan va kul! Kolla!"

"för varje nytt sms du skickar iväg med den här texten så skickas en neger tillbaka hem. Kanske kan vi hoppas på en vit jul i år?"

Jag ryser. Ler försiktigt mot Oscar men undrar inombords vem i helvete han egentligen är. Det är i såna här stunder jag känner mig ENSAM. Hur kan man skratta åt något sånt och sedan skicka det vidare... Jag vet jag vet man måste kunna skratta åt allt, men jag klarar det inte. Istället börjar jag fundera. Är det nåt fel på mig? Är jag tråkig och osocial som inte skrattar tillsammans med andra åt negerskämt. Är det harmlöst? Jämfört med tex cancer, våldtäkter och sjuka djur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela