PocketDream

mest om det som inte syns

Liten och i desperat behov av att bli sedd & hörd

Publicerad 2009-10-06 22:23:16 i

Wow. Återigen har vår fina regering tänkt till snäppet längre än näsan räcker och levererat ytterligare ett briljant förslag.
Straffavgifter för föräldrar med kriminella kids.
Utmärkt! Svårare än så behöver det inte vara! Dessutom, inte att förglömma, det bästa av allt, bonusen, det extra klirret i statskassan! För alla föräldrar är ju lika skyldiga till sina barns handlingar, eller hur? Och alla föräldrars plånböcker är ju precis lika tjocka, eller hur?
Men inget är svart eller vitt eller enkelt, och om regeringen ska föreställa den smarta klicken så ser det inte ljust ut.

Jag har också gjort skitdumma och till och med kriminella grejer. Och enda anledningen till att jag vågade göra det var för att jag var bombsäker på att jag skulle komma undan. Jag tyckte jag var så smart som lyckades lura alla men jag lurade bara mig själv. Barn är inga rättfärdiga änglar. De testar var gränsen går och om ingen säger stopp så fortsätter de mot gränsen. Det är självklart.

Straffavgift? Bullshit. Skicka satungarna på samhällstjänst tillsammans med sina föräldrar. Kalla det för nyttjande av umgängesrätt under kontrollerade former.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela