PocketDream

mest om det som inte syns

Julpeppen

Publicerad 2012-11-27 13:02:00 i

Jag blir så mjuk i hjärtat när jag läser den här genomgulliga och passionerade bloggen som handlar till hundra procent om JUL. Som julnörd så uppskattar jag verkligen att det dessutom finns hundratals liknande bloggar i sverige som alla handlar om jul. Året runt.
 
Självklart handlar även dessa bloggar cyniskt om att displaya den perfekta ytan, men jag läser hellre ett inlägg, helt fritt från ironi, som recenserar årets skörd av julskivor, än ytterligare ett grinigt inlägg om botox och doftljus av Quetzala. För att det är positivt. Det är nog allra mest optimismen jag älskar hos de här julbloggarna!
 
Och så julradion! På en måndag morgon kl 9 när man bara vill krypa ner i närmsta blomkruka så kickar den igång, julradion, och kör dygnet runt året ut. Man har två val- bjällerklang eller klassisk jul. Det blir nog fifty fifty för mig.
 
Liseberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela