PocketDream

mest om det som inte syns

Den ofrivilliga bloggaren

Publicerad 2012-10-14 14:02:00 i

Jag bloggar i perioder. Det har gått ett och ett halvt år sedan jag sist befann mig i ett skrivflöde. Det var 2011 när jag var sjukskriven hela våren och inget annat kunde än att sitta i soffan och läsa, skriva eller se på film. När jag blev frisk så var det så otroligt skönt att komma upp ur soffan och ut i livet, tillbaka till jobbet, till verkligheten och jag ville aldrig mer sitta hemma ensam och hjälplös. Jag kopplade samman stillasittande, böcker och bloggande med sjukdom och verklighetsflykt.
 
Nu har jag återhämtat mig och börjat tycka att det är rätt mysigt att få slå sig ner vid köksbordet och skriva lite. Det känns visserligen inte som att jag med de här tveksamma raderna tar klivet in i ett nytt skrivflöde. Jag är mycket mer sugen på att läsa alla olästa böcker i hyllan, testa en stor mängd spännande recept eller ta ett nytt tag i högen med syprojekt.
 
Å andra sidan är det ganska trevligt att fortsätta det här lilla ojämna bloggprojektet jag inledde för fem och ett halvt år sedan. Titta in ibland och skriva några rader, som att koka sig en kopp te och gå in i ett hemligt rum som ingen annan känner till, och bara sitta där en stund. Se ut genom fönstret och fundera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela