PocketDream

mest om det som inte syns

med öppet fönster

Publicerad 2007-06-22 11:54:05 i

Drick min vän, drick sol och doft, för fan. Till Midsommardagens ära.
Jag älskar att det regnar idag.

Det betyder att jag kan slå upp fönstret mot gården. Gården där björkar, syrener och andra växter och blommor sprider sina otäcka frön genom luften, de simmar i hettan och letar sin väg fram mot mina fönster, klistrar sig, vill in, vill in i min näsa och ögonen och halsen och retas tills jag blir en enda stor nysning.


Men idag strilar regnet, det ligger som ett skyddande väsen över hela gården, hela staden. Löven är dyblöta, kraftlösa, finns ingen sommarvind som de kan lita till idag.. Jag har övertaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

PocketDream

Skräddare i Göteborg

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela